«كنت بتحصن بالقرآن».. بسنت النبراوي وريم أحمد تتحدثان عن الرعب في «ولهان»

بسنت النبراوي
بسنت النبراوي

تحدثت الفنانتان بسنت النبراوي وريم أحمد، عن مشاهد الرعب التي شاهداها في كواليس تصوير مسلسل  "ولهان" الذي يخوض بطولته منذر رياحنة، وانطلق تصويره داخل فيلا بطريق شبرا منت.

وقالت بسنت النبراوي، ببرنامج "top trending" عبر قناة "TeN": "الفيلا اللي كنا بنصور فيها، بقالها 25 سنة مقفولة، وكان ساكنها عفاريت مش بني آدمين، واكتشفنا في أوضة داخلها بها رسومات على الحائط عبارة عن تعاويذ، وكلنا كنا مرعوبين، وكنت دايما بحصن نفسي وأقرأ آية الكرسي طوال الوقت، وكنا بنتحرك بشكل جماعي، ومحدش كان بيمشي لوحده في الفيلا، وكنا بنصور ونقف، والمكان كان مهجور وكان فيه جن عايش معانا".

فيما تحدثت الفنانة ريم أحمد، خلال مداخلة هاتفية عن كواليس تجربتها في"ولهان"، قائلة: "أنا شخصية أساسا بتخاف، ومكنتش بحب أتفرج على حاجة رعب، لكن لما قريت الورق والشخصية اللي هقدمها والساسبنس الموجود بالشخصية.. حبيت العمل، واستفذني إني أعمله، وتجربة جديدة عليا، ولأول مرة أشتغل في حاجة رعب".

وأضافت: "فريق العمل كله مقصرش في أي حاجة، وأيضا شركة الإنتاج وفرت كل الإمكانيات، والمخرج ومدير التصوير، وكل العاملين بالمسلسل، والله العظيم.. إحنا تعبنا حقيقي في التجربة دي عشان تطلع بأفضل شكل للجمهور، والنور قطع في الفيلا واحنا بنصور لعدة ساعات وكنا بنولع الكشافات عشان خايفين".

يذكر أن بسنت النبراوي، تشارك في بطولة مسلسل "ولهان" الذي يخوض بطولته النجوم منذر رياحنة، محمد رضا، محمد نجاتي، ريم أحمد، حامد الشراب، إيمان رجائي، خالد محروس، بسنت النبراوي، وفاء السيد، شروق، مدير تصوير أحمد حسين، مهندس ديكور سامح بدر، إشراف فني محمد أبو العلا.

اقرأ أيضاً:- زوج المطربة مايا نعمة يعلن «إسلامه» وينطق الشهادتين على الهواء