أشهر كومبارس في السينما: «اللي ليه شلة بيشتغل واللي ملوش بيقعد في البيت»

برنسة عبدالغني
برنسة عبدالغني

كشفت برنسة عبدالغني، أشهر كومبارس في السينما، عن أمنيتها في الحياة، مشيرة إلى تفاصيل الحوار بينها وبين نقيب الفنانيين أشرف زكي.

وقالت برنسة عبدالغني في حوارها مع الإعلامية إنجي هشام، في برنامج "المنسي"، والمُذاع على قناة "هي": أنا حجيت مرة وعملت ١٢ عمرة، لكن نفسي أحج تاني وأزور النبي ".

وأضافت: "في الوسط الفني نفسي يشغلوني بدل ما هما مقعدني، ولجأت للدكتور أشرف زكي قالي انتي مش خريجة معهد، قلتلوا بس أنا خريجة خبرة".

وتابعت: "اشتغلت كمساعدة ملابس للفنانين مع ميمي جمال، ومع الله يرحمها أحلام الجريتلي، ومع نوال سمير، والفنانة عبير الدميري بس مش دايما بيبقي في شغل".

وأشارت: "الدنيا اتغيرت والوسط اتغير، بقى شللية وعزايم وجمايل وسهرات، مين ليه في الحاجات دي؟، اللي ليه بيشتغل واللي ملوش بيقعد، أنا بقالي سنه مشتغلتش ".

وأكدت: "في أفلام شغالة في السوق محدش طلبني وبتصل بالمكاتب بيقولولي إن شاء الله يا حجه وفي ريجسير بصعب عليه، وريجسير مبيشغلنيش".

وبرنامج "المنسي" يُذاع على قناة " هي" تقديم الإعلامية إنجي هشام، ويذاع يومي السبت والأحد، في تمام الساعة الـ11 والنصف مساءً، ويستضيف عددًا من نجوم الفن والإعلامين الذي غابت عنهم أضواء الشهرة والنجومية.

اقرأ أيضًا.. برنسة عبد الغني تتحدث عن والدتها وسبب بيعها لكليتها