تعرف على أجدد أغاني هشام عباس بألبومه المقبل

هشام عباس
هشام عباس


يستكمل الفنان  هشام عباس تحضيرات ألبومه الجديد المقرر طرحه خلال الفترة المقبلة على شكل أغانى سنجل، وتحمل اسم أول 4 أغنيات من ألبومه الجديد "كلامها حلو"، "عن اقتناع"، "صاحى فايق"، "ارضى بقليله".

وكشف هشام في أحد اللقاءات أن "الألبوم الجديد سيكون ميكس بين المقسوم بتاعنا والمقسوم الجديد اللى بيتعمل فى الأغاني الشعبي وأغاني المهرجانات بس بشكل جميل"، مشيرا إلى أن الألبوم القادم فيه أغنيتين واحدة اسمها "عن اقتناع" وأغنية اسمها "كلامها حلو، وبتعاون فى ألبومى الجديد مع عزيز الشافعى وأمير طعيمة وتوما ومدين وأيمن بهجت قمر".


‎وذكر هشام عباس، أن البرنامج الجديد مفاجأة واستكمال لبرنامج شريط كوكتيل، ونفسي أمثل جدا بس فى نفس الوقت نفسي أقدم حاجة تعمل فرق، عشان كده بفكر فى المسرح لأن رد فعل الناس فيه بيكون مباشر.


‎وقال: "أحب أمثل مع داليا البحيري لأنها دمها خفيف، ومع نيللى كريم، وأيتن عامر، وشذى، وأغنية ناري نارين نجحت جدا لدرجة إنه شاروخان أخدها وعمل منها أغنية فى فيلم وبعتلى وشكرنى على التعاون ده".


‎ولفت إلى أن "أهم حاجة فى أى علاقة إنه ما يكونش فيها أحكام.. يعنى ما نحطش بعض فى قوالب لأنه كلنا مش زي بعض، والراجل والست هما اللى بيحددوا كل طرف ملزم بإيه، وكل بيت ليه طريقة فى الحياة مختلفة عن أي بيت تانى، أهم حاجة ما تسيبوش الناس تدخل في حياتكم وتبوظها".