رغم الخلافات وائل عبد العزيز يدعم شقيقته ياسمين بقوة: أنا في ضهرك

ياسمين عبد العزيز وشقيقها وائل
ياسمين عبد العزيز وشقيقها وائل

ما زالت أصداء أزمة الفنانة ياسمين عبد العزيز مع عائلة محمد حلاوة تلقي بظلالها على الوسط الفني حيث أعرب وائل عبد العزيز، شقيق ياسمين، عن دعمه القوي لها، بعد الهجوم الذي شنته عليها ليلى ابنة رجل الأعمال محمد حلاوة ومن قبلها شقيقته لمياء حلاوة.

وأكد وائل أنه لن يسمح لأحد بالتعرض لشقيقته بأي صورة، حيث كتب على حسابه الشخصي بموقع "فيسبوك": "أنا ومن بعد ربنا سبحانه عز وجل وراكي وفضهرك ومعاكي بكل ما أملك من صحة وقوة لحد آخر يوم في عمري وافديكي بحياتي لو حد مسك بشيء مش كلام وانتي حافظاني”

وتابع وائل عبد العزيز: "متقلقيش في ضهرك  يا بنت الأصول يا متربية وبتأسفلك لو في يوم صدر مني شيء غلط كان بنزعة الاخوة مش اكتر، ولا يهمك إحنا مبنردش الاهانة بالإهانة زي ما اتعودنا".

وكانت ليلى ابنة رجل الأعمال محمد حلاوة، قد هاجمت الفنانة ياسمين عبدالعزيز عبر خاصية الاستوري بـ"إنستجرام".

وكتبت ليلى قائلة: «إوعي تدّعي حاجة مش فيكي أنت عمرك ما كنتي كويسة مع حد.. أنت اللي خطفتي بابانا مننا من 17 سنة، وكانت أمي على ذمته وحاولتي طول الـ17 سنة تقطعي علاقتنا ببابانا وحاربتينا وأذتينا كتير».

وأضافت: «الناس العادية مش عارفة حاجة بس الناس اللي حوالينا عارفين كل حاجة.. ياريت تبطلي أذى بدل ما نعرف الكل.. أنت اللي قاطعانا عن إخواتنا من يوم ما اتولدوا وكفاية اللي عملتيه في شرم الشيخ من شهر معايا قدام الناس كلها.. عيب وكفاية وبطلي تظهري بصورة مش حقيقتك».