ريم سامي تكشف نصيحة والدتها قبل الزواج: «ماتحكليش مشاكلك مع جوزك»

 الفنانة ريم سامي
الفنانة ريم سامي

كشفت النائبة صبورة السيد عن كواليس فرح ابنتها الفنانة الشابة ريم سامي وزوجها محمد المغازي وذلك خلال استضافتها في برنامج «آخر اليوم »والذي تقدمه الإعلامية سارة نخلة على قناة «هي».

علقت صبورة السيد، عن علاقتها بابنتها قائلة: "ريم كانت مالية علينا البيت وباباها كل مايكلمها يعيط لكن انا متماسكة شوية ومفتقداها جدا لأنها طيبة وحنونة ونسمة البيت، اخدت النصيب الأكبر من الدلع في البيت مع أنها مسؤولة لكن محمد دلعها وكان بيحس أنها بنته مش اخته من صغرها وهي واخدة اهتمام البيت كله".

قالت الفنانة ريم سامي خلال مداخلة هاتفية في برنامج «آخر اليوم» أن والدتها هي صاحبة الفضل عليها وأوضحت: " هي أطيب أم في الدنيا هي علمتنا كل حاجة ومن غيرها احنا ولا حاجة هي قدوة كبيرة لأي ست نفسي لما أكبر ابقى زيها هي ست قوية وحنينة وعندها شخصية مختلفة، هي عمرها مازعقتلي وتاني يوم خلصت جامعة لقيتها بتصحيني الساعة ٧ الصبح بتقولي يلا في شغل انا معنديش بنات تقعد في البيت ونزلت اشتغلت معاها".

كما كشفت ريم سامي ، عن نصيحة والدتها لها قبل الزواج: " قالتلي لو اتخانقتوا متجيش تحكيلي عشان انا ممكن أشيل منه لكن انتي هتصالحيه عادي، وبتقولي الست شاطرة لازم تبقى شاطرة في كل حاجه في بيتها وشغلها ناجحة مع جوزها وأولادها".