بعد اتهاماتها بقيادته مؤامرة ضدها.. طليق دنيا بطمة يكشف المستور في علاقتهما

دنيا بطمة ومحمد الترك
دنيا بطمة ومحمد الترك

فتح المنتج محمد الترك طليق الفنانة دنيا بطمة النار عليها بعد أن ظهرت في فيديو نشرته عبر صفحتها الشخصية على انستجرام اتهمته فيه بقيادة مؤامرة ضدها لتشويه سمعتها والزج باسمها في قضية حساب «حمزة مون بيبي» والذي تم الحكم عليها بسببها بالحبس لمدة عام.

وخرج محمد الترك في لايف له عبر حسابه على « تيك توك» ليرد عليها كاشفا خفايا علاقتهم قائلا :« إذا أكرمت اللئيم تمرد.. ابكي ومثلي على الشعب المغربي ولكن تجيبي اسمي لا.. أنا سكتلك بما فيه الكفاية».

وتابع قائلا :«سنتين وتقولي عني إني كنت عميل وجاسوس اللي كان يعمل كدا عيلتك وأولهم أختك.. 9 سنين مستحملك وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم».

واضاف:« بتقولي عني ببيع أخبارك.. عندك إيه أخبار عشان أبيعهم؟ انتوا اللي مفاضيح.. انتي اللي بتفضحي نفسك.. كنت واقف معاكي بخيرك وبشرك.. كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي».

واستكمل موضحا :«في بيتكم كنتوا بتعيشو على لمبة واحدة عشان التوفير ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا ليه دوا أنا اللي كنت بجيب وعملت عملية جدتك لعيونها.. خالك أنا اللي عامل عمليته.. بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي تربيهم وانتي بحفلاتك وبتشوفيهم بالشهر مرة».

إقرأ أيضا: بعد حكم حبسها عام وطلبها العفو الملكي.. القصة الكاملة لقضية «دنيا بطمة»

واختتم هجومه قائلا :« بتمثلي ليه إنك مظلومة ومقهورة؟ مثلي بدموعك على الناس طول عمرك كدا من يوم ما عرفتك وأنا في مشاكل.. وهاخد بناتي منك بالإنتربول.. اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3% كنت بتكسف أقول اسمك من أفعالك.. عرفتك على أمراء وشعراء وناس ليهم قيمة.. بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على إنستجرام بالساعات».

وكانت الفنانة دنيا بطمة قد ظهرت في فيديو نشرته عبر صفحتها الشخصية على انستجرام تطلب العفو الملكي عنها بعد قرار حبسها لمدة عام على خلفية قضية حساب «حمزة مون بيبي» والذي تم استخدامه لفضح عدد من الفنانين وابتزازهم.