انتصار: «أنا مذيعة ناجحة ومطلوبة وبنتي هتمثل قريبا»

انتصار وابنتها
انتصار وابنتها

عبرت النجمة والفنانة المصرية انتصار عن سعادتها بتكرار تجربة تقديم البرامج التليفزيونية، وذلك في لقاءها مع «رؤيا مصر»، خلال فاعليات المهرجان القومي للمسرح المصري.

وقالت انتصار خلال اللقاء، "أنا شايفة إني مذيعة ناجحة جدا فبريح شوية أشتغل مسلسلات وأفلام لأن دة شغلي الأساسي ثم أقول يالا أعمل برنامج ومطلوبة الحمدلله".

وكشفت انتصار عن نية ابنتها شاهيستا نادر ملكة جمال مصر للمراهقات في اقتحام عالم التمثيل قائلة، "مبسوطة بيها وكل الناس بتقول انتصار عندها بنت ملكة جمال وأنا سعيدة بدورها المجتمعي اللي بتعمله ومجهوداتها الحلوة في العمل الخيري لأن ده الدور الحقيقي لملكة الجمال وباذن الله ناوية تمثل".

وبسؤالها عن رأيها في اتجاه ابنتها للتمثيل قالت انتصار، "هي حابة فعلا تمثل وعايزه تخوض المجال بقوة وهي شاطرة لأنها بتلعب جمباز وبتلعب باليه فعندها الإمكانيات اللي هي مفروض تتوفر في الممثل الشامل".

وكشفت انتصار، عن اتجاهها للتعامل مع الصحافة والإعلام بشكل مختلف في الفترة القادمة وقالت "مفيش أي صحفي أو أي مذيع هيجبرني إني أجاوب على أسئلة شبه تربيته فيجبرني أجاوب عليها ليه؟".

واستكملت انتصار رأيها قائلة، "أنا إجابتي مسموعة وبتتشير وبتعملنا مشاكل وبتعمل للناس مشاكل فأنا قررت أريح دماغي".

يذكر أن آخر أعمال انتصار والتي عرضت مؤخرا هو فيلم «ساعة إجابة» وهو من بطولة سوسن بدر، غادة عادل، شريف سلامة، آيتن عامر، الطفل سليم مصطفى، نجلاء بدر، انتصار، محمد ثروت، بدرية طلبة، فيدرا، إخراج مصطفى أبوسيف.