خالد الفايد بعد عودته للغناء: «أول يوم أنام مرتاح نفسيًا»

خالد الفايد
خالد الفايد

أعلن الفنان الشاب خالد الفايد عودته للغناء من جديد، بعد أن كان اعتزل الغناء وحرم الفن في الفترة الأخيرة، حيث عاد من جديد للغناء وأكد أن هناك جماعات إسلامية كانت تسيطر على أفكاره.

وكتب خالد الفايد منشورًا عبر حسابه الرسمي  بموقع التواصل الاجتماعي للصور والفيديوهات " فيس بوك" قال فيه: حلو أوي إنك تعمل الحاجة اللي بتحبها، وتسيبك من كل القيود والأفكار الرجعية، أول يوم أنام مرتاح نفسيًا وحاسس أني بعمل حاجة صح، ولقيت نفسي وطردت الأفكار الهدامة من دماغي، انتصرت على نفسي الحمد لله.

اقرأ أيضا خالد الفايد يوجه رسالة اعتذار لهاني محروس

وأثار الفنان خالد الفايد نجم برنامج "ذا فويس كيدز"، حالة من الجدل الواسع حول اعتزاله للغناء مجددا، وذلك عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك. 

وقال خالد الفايد: “أكبر غلطه عملتها ف حياتي اني سمعت كلام الناس، كنت مخلص من قلبي، لكن شفت منهم عكس كدا، وربنا يكفيكم شر اللعب ف الودن والكلام الفارغ، ربنا يبعد عنكم اي حد بيستغلكم ويضحك عليكم باسم الدين، ربنا يبعد عنكم اي حد عامل فيها مولانا".

وأضاف: "صدقوني في حاجات مش هقدر اشرحها ليكم، ومش هقدر اقول غير اني اتسرعت وغلطت ف هاني محروس غلط كبير بسبب اني اديت ودني للناس وسيبتهم يتكلموا ويولعوا براحتهم، اوعي تسلم ودنك لحد وتخليه يبخ فيها سموم، دا درس اتعلمته حبيت اوضحه علشان محدش يقع في نفس غلطتي".