«مبتعلمش».. نرمين الفقي ترد على نصائح صديقاتها لها في عيد ميلادها

نرمين الفقي
نرمين الفقي

حرص أصدقاء الفنانة نرمين الفقي على توجيه النصائح لها خلال احتفالهم معها بمناسبة عيد ميلادها.

ونشرت الإعلامية سهير جودة عبر صفحتها الرسمية على "فيسبوك" فيديو يجمع نرمين الفقي بصديقاتها الفنانة غادة نافع والفنانة رانيا محمود ياسين والدكتورة نجلاء نجلاء عبد الرازق، وهو يوجهون نصائح لنرمين في عيد ميلادها.

وقالت الفنانة غادة نافع: "لازم نرمين تخلي بالها من نفسها ومن كرمها ودلعها هي نرمين كدة جميلة ما شاء الله، كل سنة وانتي طيبة وجميلة وقمر وتحققي كل اللي انتي عيزاه".

بينما قالت الفنانة رانيا محمود ياسين: "نرمين بالنسبالي اختي وصحبتي وجارتي واحنا مع بعض من زمان، بس بقولها لازم تخلي بالها على نفسها جدا ومتعاملش الناس بأخلاقها هي، لأن الآخرين لا ينتبهوا لطيبة وكرم نرمين بالرغم من انها تنتظر دائما من الاخرين المردود الجيد لما قدمته لكن هذا لم يحدث من الاخرين".

وردت نرمين الفقي: "أنا كمان بتمنى أكون قوية وابطل اتعامل مع الناس بطيبة زيادة عن اللزوم، أنا بحاول بس مبتعلمش ومبتغيرش مفيش فايدة".

وقالت الدكتورة نجلاء عبد الرازق: "نرمين بتتعامل بالأصول جدا، زي الكتاب ما بيقول، ودايما بتتصدم في تصرفات الآخرين".

وأعربت نرمين الفقي عن سعادتها باحتفال أصدقائها بعيد ميلادها، حيث لم تتوقع هذا الاحتفال بعدما تلقت رسائل تهنئة منهم على الهاتف، "ساعات ربنا مبيديش حد كل حاجة، مش هقول 24 قيراط ولا 30 قيراط، بس ربنا بيدي حاجات حلوة أوي".

وتابعت: "كفاية نعمة أن انا حواليا ناس وانا اول مرة في حياتي يتعملي حفلة مفاجأة، وان في 2 من صحباتي واخديني يعزموني ومجمعين حبايبي بقدر المستطاع، دة في حد ذاته رزق من عند ربنا، وانا بقولها من كل قلبي انا مبسوطة وفرحانة اوي، واول ما شوفت المفاجأة حسيت ان انا عروسة وعايزة اعيط، يارب كل الناس يلاقوا ناس حلوة كدة ".