أهل الراديو | كارمن سليمان في «أجمد 7»

الفنانة كارمن سليمان
الفنانة كارمن سليمان

حلت الفنانة كارمن سليمان ضيفة على برنامج «أجمد 7»، مع الإذاعية جيهان عبد الله، على «نجوم إف إم»، للحديث عن آخر أعمالها الغنائية، وقالت كارمن سليمان: «أحتفل هذا العام بـ10 سنوات على مشوارى الفنى وقررت كل الأغاني التى ستطرح هذا العام تكون ضمن ألبوم ولكن ستطرح بشكل منفرد على مدار السنة».

أضافت: «أنا مبسوطة باللى وصلت له وكان نفسى بالتأكيد يكون أفضل، ولكن اللى عطلنى كانت ظروف إنتاجية وهى ما عرقلت بعض الأمور، والحمدلله فخورة بمسيرتى حتى الآن، وسعيدة أنى عملته خطوة خطوة، وكان نفسى يكون لدى أغانٍ أكثر بالطبع وأكون متواجدة بشكل مكثف على الساحة».

وعن أبرز العلامات فى مسيرتها الفنية، قالت كارمن سليمان: أغنيات كثيرة وأبرزها (لما تشوف عينك) وهى كلمات أمير طعيمة، و(ربنا يخليك لقلبي)، و(لينا رقصة)».

◄ اقرأ أيضًا | كارمن سليمان: ظروف إنتاجية عطلتني في البداية والمنافسة مشروعة

وعن منافسيها فى الوسط الفني، أشارت: «كل واحد يشتغل على موهبته وطريقته ومش كلنا زى بعض أو نفس الاستايل، ولا أشعر أنها منافسة على قدر سعادتى بوجود العديد من الفنانات والمطربات على الساحة، والحمدلله الناس عارفانى فى الوطن العربى بشكل قوي، وأنا بدأت مسيرتى وعندى 16 سنة وبالتأكيد هى فترة تجربة وكنت صغيرة، والحمدلله وجدت نفسى فى مكان كويس بالتأكيد مينفعش أهمل كل هذا ولكن لازم أركز فى شغلى بشكل أقوى، بجانب أنى بعمل كل اللى نفسى فيه فى حياتى الشخصية».

واختتمت: «أتمنى فى الـ10 سنوات المقبلة أقدم أغانى فقط، وهشتغل ضعف اللى كنت اشتغلته سابقا لكى يكون لدى عدد أغان أكبر ويكون لى أذواق غنائية مختلفة لم أقدمها من قبل، وعندى تجارب مختلفة سأطرحها قريبًا».