علّق الرئيس عبد الفتاح السيسي، على تطوير محور المحمودية، قائلًا: "عاوزين نوري الناس كان شكله عامل إزاي، والناس كانت راضية وساكتة".
وقال الرئيس السيسي خلال كلمته بالمؤتمر الوطني للشباب: "يعني نخليه كدة وناكل ولا أشيله وأخليه زي ما أنتم بتشوفوه دلوقتي وتبقى الدنيا صعبة شوية".
اقرأ ايضا السيسي: تكلفة الإصلاحات أعلى من الإنشاءات الجديدة
وأضاف الرئيس: "أسيب الناس مرمية في الشوارع ونايمة في الصفيح ولا نطور".
وتابع: "اللواء هشام أمنة موجود كان محافظ البحيرة وجه قالي يافندم أنا علشان أشيل الناس اللي موجودة على محور المحمودية في الجزء بتاع البحيرة أنا عاوز 800 مليون جنيه والحكومة وفرت المبلغ وتم إزالة كل التعديات على المحور".

بعد زلزالين عنيفين.. فنزويلا تسجل 20 هزة ارتدادية وتعيش حالة ترقب
السلطات الفنزويلية تُعلن إغلاق مطار ميكيتا عقب أضرار ناجمة عن الزلزال
الخام الأمريكي يتراجع إلى 69.24 دولارًا وسط تدفق إمدادات الشرق الأوسط





