عمرو محمد علي: مسلسل «أرابيسك» نقطة انطلاقي واعتز بفيلم «مستر كارتيه»

عمرو محمد علي
عمرو محمد علي

قال عمرو محمد علي خلال حلوله ضيفا ببرنامج واحد من الناس ان من اهم اعماله مسلسل " ارابيسك " ونقطة انطلاق في حياتي ، وايضا عدد من المسلسلات الاخري ومنها مسلسلات الفرسان ، حكايات مجنونة، حواء والتفاحة، ريا وسكينة).

وأضاف عمرو ان هناك عدد من الافلام السينمائية التي شارك بها ومنها " سارق الفرح، مستر كاراتيه، العذراء والعقرب" ، وأشار عمرو أن دوره بفيلم "مستر كارتيه" مع النجم احمد زكى، وعملت دور بياع الشاي.

وطالب الليثى على الهواء اى طبيب عنده علاج لحالة عمرو يتواصل معه شخصياً ، لان تكلفة العلاج كبير ٢٥٠ الف جنيه سنوياً. 

وتابع الليثى احنا كبرنامج واحد من الناس لينا دور و هنقدم ليك يا عمرو انت والدتك رحلة عمرة لانه صبرت و ربنا يجازيها جزاء الصابرين. 

ووجه الليثي الشكر الي الدكتور اشرف زكى و نقابة الممثلين  ، ولافته طيبة و صرفوا لى معاش عبارة عن ٥٠٠ جنيه و انا مقدر هذه اللفتة الطيبة ، ولكن مصاريف العلاج بتتكلف تقريبا ٢٥٠ الف جنيه فى السنة علشان تثبيت الحالة فقط لكن المرض ليس له علاج .

وطلب الفنان عمرو على الهواء من اي طبيب فى اى مكان يكون عنده علاج لحالتى يدلنى عليه، وأنا اثقلت على اخواتى وامى اوى، وأنا اتمنى انى اروح عمرة واغتسل بماء زمزم يمكن ربنا يكرمنى بالشفاء. 

وقالت والدته انها كانت تلازم عمرو أثناء التصوير و قال لها الفنان الكبير فريد شوقى خدي  بالك من ابنك وحافظي عليه وعلي موهبته.

اقرا ايضا عمرو أديب: «عايز أكون زي عمرو دياب مش محمد صلاح»|فيديو