حقي وحق أولادي عند ربنا.. ريهام سعيد توجه رسالة لـ«حسن شاكوش»

 ريهام سعيد
ريهام سعيد

نشرت الإعلامية ريهام سعيد رسالة عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعى «فيس بوك» للرد على حسن شاكوش.

وقالت ريهام سعيد: "على فكرة أنا معرفش إن في قضية النهاردة لحسن شاكوش، أنا هخسرها لأن المحامي اللي كان بتاعي لم يخطرني ومارحش القضية اللي فاتت يمكن ماخدتش حكم يا حسن عشان أنا لم أختار محامي يخلي باله من حقي بس حقي وحق أولادي عند ربنا.. أنت أخذت عقابك من ربنا بس لسه هاتشوف ربنا هايعمل ايه حسبي الله ونعم الوكيل ويارب تعرف تستحملها".

وقال مغني المهرجانات حسن شاكوش، إنه حصل على حكم بالبراءة في القضية التي تقدمت بها الإعلامية ريهام سعيد ضده خلال الوقت السابق، بعدما اتهمته بالطعن في عرضها.

وأضاف حسن شاكوش، في تصريحات صحفية، إنه حصل على براءة من هذه القضية، ويحمد الله الذي أثبت الحقيقة في النهاية.

وبدأت أزمة حسن شاكوش وريهام سعيد في العام الماضي، عندما تقدم محامي الإعلامية بدعوى ضده، متهمًا حسن شاكوش فيها أنه سبّ ريهام وطعن عرضها.

وقال حسن شاكوش، في تصريحات تليفزيونية سابقة: «عدة أمور غير أخلاقية حدثت في حفل تخرج نجل ريهام سعيد، أنا شفت حاجات لما رحت مينفعش أتكلم فيها، أنا مش هحكي عنها أي حاجة عشان عيب».

وتابع حسن شاكوش أنه رفض في البداية الحضور لمنعه من الغناء بقرار من النقابة، إلا أنها صممت وقالت له إنه ليس حفلا غنائيا وسيلتقط بعض الصور التذكارية مع أبنائها وأصدقائهم فقط.

وأضاف: «هي قالتلي إن المكان فيه 20 شخصا، لكن لقيت حوالي 300 شخص، فقلتلها مش هينفع دي حفلة، وحتى أمن المكان مكانش راضي يدخلني ليحصل شغب وقالتلي هتاخد 30 ألف عشان ربع ساعة وصورة، وفي الآخر قعدت وغنيت وأخدت 10 آلاف إديتهم لفرقتي».

اقرأ ايضا|الصفحة الرسمية لـ«ناصر الجيل» تعلن عن موعد ومكان العزاء