«خطفت طليق صديقتها».. التفاصيل الكاملة لخطوبة البلوجر «رهف الشامي»

خطوبة البلوجر
خطوبة البلوجر

تعرضت البلوجر رهف الشامي، لهجوم ضخم على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، و«إنستجرام»، وذلك بعدما أعلنت عن خطوبتها على الشاب سامح أبو الحسن طليق صديقاتها. 

وما أثبت كلامها أن البلوجر رهف الشامي، قامت بنشر صور لها مع خطيبها وقالت؛ «حب ١٠ سنوات»، أي في الوقت الذي كان سامح أبو الحسن متزوج من صديقاتها. 

لينشر سامح أبو الحسن صورها تجمعه مع رهف، وكتب عليها الأتي: «أنتي أول حكاية تستاهل أني أكتبها واحكيها، هتفضلي الأولى والوحيدة والأخيرة، كنتي السبب من 10 سنين في أني لأول مرة أفكر في الجواز، أنتي أول بنت قلبي حبها بجد، بعدك اختارت غلط وكل اللي كانوا بعدك ملهمش قيمة، اتاكدت أني كنت غلط لما فرطت فيكي من الأول».

وكتبت رهف الشامي عبر خاصية الاستوري على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك مدافعة عن نفسها: «الحقيقة أن أنا وهو كنا قرينا فاتحتنا واتخطبنا من 10 سنين، لما أبويا الله يرحمه كان عايش، شافني وحبني واتقدملي من 10 سنين بس الشيطان لما بيتجسد في صورة إنسانة وبيتفنن في التوقيع بين البشر، عشان عينها منه، وكانت جارته وأخت صاحبه (مش صاحبتي أنا نهائي)، وكان نفسها يبصلها وفضلت ورانا بكل الطرق عشان توقع بينا، واحنا كنا صغيرين ، ومش فاهمين حاجة، أنا كنت 18 سنة وفعلا حصل وسبنا بعض وبابا رجعله الشبكة كمان، وبعدها سبحان الله الأستاذة اتخطبتلوا». 

وتابعت رهف الشامي: «عشت حياتي وارتبطت وسافرت واتخطبت وسبت وكملت دنيتي عادي، لحد شهر 10 اللي فات هو كلمني ورجعنا لبعض بعد ما خلص موضوعه تماما، وبفترة كمان ورسمي بورق وقانوني، وبعد ما اتعتبنا على السنين اللي فاتت أكتشفنا أن هي اللي وقعت بينا وهي اللي بوظت خطوبتي». 

اقرأ أيضًا | البلوجر «هدير» .. محامية الضحايا تكشف رحلتها من الفقر إلى قصور التجمع الخامس