نضال الأحمدية تفجر مفاجآت بخصوص حسام حبيب وشيرين وشقيقها

نضال الأحمدية وشيرين
نضال الأحمدية وشيرين

تحدثت الإعلامية نضال الأحمدية عن أزمة الفنان حسام حبيب والفنانة شيرين عبد الوهاب عبر مقطع فيديو نشرته بموقع الفيديوهات "يوتيوب".

وأكدت نضال الأحمدية أن "محمد" شقيق شيرين عبد الوهاب لم يسرقها، قائلة: "شيرين كانت عملت لمحمد توكيل عام شامل، يعني يقدر يبيع كل حاجة، لما شككوا فيه، جه لحد عندها وقطعه، شيرين بكره هتأكد لكم هذا الكلام، حتى أعداء محمد بالمهنة، واللي اختلفوا معه، بيحلفوا إنه ما سرقها في جنيه واحد".

إقرأ أيضا - مصدر مقرب من شيرين يكشف حقيقة سفرها لألمانيا لتلقي العلاج | خاص

وأضافت: "أنا عرفت أجمع معلومات من مليون مصدر، وعملت مقارنة، لإن ممكن شيرين تكون ما قالتلي، كل الناس أكدوا إنه عمرها ما سرقها، في ناس قالوا حرام، أمانة عمرها ما سرقها، هذا أخوها اللي قال عنه طليقها إنه عايز يسرقها ويحجر عليها، وبيحكي إنه عايز يحميها منه".

وقالت الإعلامية اللبنانية: "عمرو أديب سأل حسام حبيب، هل انت مدمن؟، قاله، ده كلام منطقي؟!، أنا أهلي عندهم مستشفيات، أنا أهلي مش هيسيبوني، معقولة؟، يا أخي انت بتعترف، إنك بعدت الكل عنها، والكل في رأيك بيعتدي على شيرين وبيسرقها، وبياخدها بالغلط، وبعدت عنها كل خلق الله، بما فيهم أهلها، طب مين أهلها، مش انت؟، طب انت أهلك مش هيسيبوك؟ ليه سيبت شيرين توصل للمرحلة دي؟، مين كان بيجبلها السم الهاري اللي كانت بتاخده؟، ليه ما شلتهاش وأخدتها للمستشفى زي ما عمل أخوها؟".

وأضافت: "إحنا بنعمل مالنا بعرق جبينا، وما بنعيش على قفا شيرين، بتأكلنا وبتلبسنا وبتشربنا وبتعيشنا وبتركبنا السيارات، وبتصرف على والدتك وبتصرف عليك، مين بيدفع لأمك؟، مين معيش أمك؟، انت ولا ابوك؟ ولاشيرين؟".

وتخضع الفنانة شيرين عبدالوهاب، حاليا للفحص الطبي والعلاج، في إحدى المصحات النفسية، حتى إكمال علاجها من إدمان المخدرات، وفقا لتصريحات شقيقها محمد عبد الوهاب، في برنامج "الحكاية".

من ناحية أخرى، عادت الفنانة شيرين عبدالوهاب لتثير علامات الاستفهام والجدل وذلك بعد حذفها متابعة حسام حبيب ، وذلك من خلال حسابها الرسمى " فيس بوك " .


يذكر أن شيرين عبد الوهاب تعرضت في الفترة الأخيرة لأزمة كبيرة بعدما أدخلها شقيقها محمد عبد الوهاب لمستشفى أمراض نفسية في مصر الجديدة، للعلاج من الإدمان، وذلك بعدما اصطحبها شقيقها محمد، لإحدى المستشفيات لتلقي العلاج فيه.