ميدو عادل: «نادم على الزواج ولو رجع بيا العمر تاني لن اتزوج»

ميدو عادل
ميدو عادل

أوضح الفنان ميديو عادل، حقيقة انتقاده للزواج، في تصريحات له خلال أحد اللقاءات التليفزيونية، مضيفًا أنه نادم على زواجه وإذا عاد به الزمن لن يتزوج.

وكتب ميدو عادل على حسابه الشخصي بـ فيسبوك: «مش عيب إني أتكلم في إننا كجيل، عندنا مشاكل في مفهوم الجواز، وإن الجواز مش حب فقط، إنه مسؤلية كبيرة من كل الجوانب، ومش عيب إني أقول إني "ابن أمي" خالص، بس العيب إننا ناخد نص الكلام وبس ونحكم من غير مانشوف، والمثل الشهير في الآية الكريمة، لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاة.. ونقف وبس، أو مثلا عيب نقول كلمة شمال في حياتنا، عشان في ناس تانية بتستخدم نفس الكلمة بشكل سيئ». 

وسبق وأثار ميدو عادل جدلًا بعد استضافته في برنامج الستات ما يعرفوش يكدبوا قائلا: «الجواز أصعب حاجة الناس بتمر بيها في حياتها، علشان إحنا معندناش الوعي نربي عيالنا من وهما صغيرين على سيكولوجية الجواز، وأنا أكتر حاجة بندم عليها الزواج، ولو رجع بيا الزمن؛ مش هتجوز أصلا».

 وشارك ميدو عادل في السباق الرمضاني الماضي، بمسلسل العائدون وهو من بطولة أمير كرارة وأمينة خليل، والذي عرض ضمن الماراثون الرمضاني الماضي وجسد من خلاله شخصية علاء، وشارك في المسلسل أيضًا كل من محمد فراج، أمير شاهين، محمود عبد المغني، هاني رمزي، محمد ممدوح، هاجر الشرنوبي، صبري عبد المنعم وغيره.

أقرأ ايضاً - عمرو عبد الجليل يجسد شخصية نجيب الريحاني في «الضاحك الباكي»