أخر الأخبار

القصة الكاملة لفيديو خناقة «الفيلم الإباحي» داخل الميكروباص

جانب من الفيديو
جانب من الفيديو

تداول رواد المواقع الاجتماعي خلال الساعات الماضية فيديو يتضمن قيام سيدة بالتعدي بالضرب على شاب في الثلاثين من عمره، بسبب مشاهدته لفيلم إباحي.


وجاء في الفيديو قيام سيدة تجلس في الكرسي الخلفي بجانبها شاب تقوم بتعنيفه وتوجيه السباب له، موجهة كلامها للمواطنين المتواجدين قائلة " بيتفرج على افلام اباحية الواطي"، ليرد الشاب عليها بأبشع الشتائم، إلا أنها لم تستسلم في ظل تخاذل من الموجودين بجوارها، وقامت بطرده شر طرده خارج الميكروباص.

واختلفت ردود أفعال رواد السوشيال ميديا حول الفيديو ما بين مؤيد ومعارض لعدد من الأمور المرتبطة بالعادات والتقاليد والشهامة، حيث قالت هدى محمد "بيتفرج على افلام إباحية داخل مكروباص.. المحزن فى الأمر اكتر أنه مبقاش فى نهى عن منكر..الست اللى جنبه هى اللى عملت المشكلة.. الرجاله اللى موجودة رد فعلهم مخزى جدا".

أما أم بلال فقالت "مع ضياع الدين فى هذا الزمان..نتوقع اى شيء.. حسبنا الله ونعم الوكيل"، أما سامح مراد فقال " ليس كل ذكر رجل
علشان كده الذكور مشغولين بالتصوير.. وتنزل ترند ويخدو مشاهدات.. وإنا لله وإنا اليه راجعون".


وايضا قال خالد ابو الفضل " تخيل شاب أهله صرفو عليه دم قلبهم والمفروض إنه راكب مواصلة عامة جنب واحدة ست محترمة يقرر يفتح تليفونه ويشغل افلام  علني كده عادي قدام الناس كلها".

كما ابدى هيثم ابو المعارف رأيه حيث قال " لا والغريب انه بكل بجاحة بيقولها "دوري وشك الناحية التانية" حاجة كده تخليك تقطع شرايينك وانت مستريح".

أما حساب منسوب لأسم أميرة اخلاقي فقالت  " لو انا كنت موجوده كنت مسحت بيه الميكروباص وعملتو كفته زي الي قبلووو بلاش قرف ونبي داحنا بنشوف مواهب.. والله ولسه فيه النخوه والحياء والدين والأخلاق لا حوله ولا قوه الا بالله العلي العظيم".

وايضاً قالت صباح محمد " السواق فين من اللى بيحصل فى عربيته كان نزله عند اقرب قسم ويجى ابوه يستلمه علشان يربيه كويس".
بينما اكتفى كريم حمزة بالقول "من أمن العقاب أساء الأدب".