بعد عثورها علي صرصار داخل عبوة ألبان.. نادية مصطفي: تواصلوا معايا واعتذروا

 نادية مصطفى
نادية مصطفى

أعلنت الفنانة نادية مصطفى، تواصل المسئولين عن إحدى الشركات المصنعة للألبان، التي هاجمتها بالأمس واعتذروا لها عن عثور الفنانة على "صرصار" داخل إحدى العبوات التي اشترتها.

وقالت نادية مصطفى في منشور عبر صفحتها على “فيس بوك”: “صباح الخير حبايبى بخصوص البوست السابق الخاص بجهينة عايزة أقولكوا إني بعتلهم البوست وبلغتهم المشكلة على الماسنچر واعتذروا عن المشكلة وتم التواصل معي تليفونيًا”.

وتابعت: “كل اللي يهمني في الموضوع أنهم يهتموا برقابة منتجهم حفاظًا على صحة المستهلك اللي بيثق فيهم وتماشيًا مع توجهات سيادة الرئيس عبد الفتاح السيسي، بالالتزام بمعايير الجودة والنهضة اللي بقت واضحة جدًا في البلد من واجبي كمواطنة مصرية أولًا وفنانة مصرية إني لما أشوف عيب في منتج مصري من شركة مصرية كبيرة زي شركة جهينة إني ألفت نظرهم لمشكلة موجوده عندهم من أجل التحسين ليس إلا. وشكرًا شركة جهينة على الاهتمام بالمشكلة والعمل على حلها. لو كل واحد فينا شاف حاجة محتاجة تتصلح واتكلم عنها بكل أدب بغرض التحسين، بلدنا هتفضل تتحسن وهتبقى قد الدنيا”.

وكانت الفنانة نادية مصطفي قد شنت المطربة نادية مصطفى إحدى الشركات المصنعة للألبان ، بعد أن وجدت صرصارا  داخل إحدى العبوات التى كانت تستخدمها .

وكتبت مصطفى عبر صفحتها الشخصية على الفيسبوك قائلا"بجيب لبن المفروض انه صحى لانه خالى الدسم وبدون لاكتوز لبن بالصراصير ده اللي كنت هشربه انا و عيلتي انهارده ، بنتي بالصدفه و هي بتصب الكوبايه شافت حاجه سودة و لما دققنا فيها شفنا المنظر المقزز ده !!!! 

وأضافت نادية " شركه  كبيرة ومحترمة عيب لما ميكونش عندها إدارة جوده قويه مختصه لمنع كارثه زي دي.