صابرين تفتح النار على حلا شيحة: موقفها مريب .. ونسيت التمثيل

حلا شيحة وصابرين
حلا شيحة وصابرين

وصفت الفنانة صابرين أزمة الفنانة حلا شيحة بالمريبة قائلة: "بالنسبة لي كان موقف مريب وأنا أعرفها وهي خالعة الحجاب وهي محجبة ومنقبة في مناسبات مختلفة جمعتنا.. لكن الموقف الأخير كان مريب حسيت وقتها إن فيه حاجه غلط".

وتابعت في لقاء خلال برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة "ON" قائلة :"ولما قرأت البوست كان غريب برضه يعني خلاص عملتي حاجة أو خدتي خطوة تمام بس مش كده يعني.. يعني كنتي رجعتي وعملتي مسلسل (خيانة عهد) مع يسرا".

واصلت: "مش عارفه ممكن تكون تعرضت للتخبط في الفترة الأخيرة لما بعدت نسيت التمثيل وده عادي الفنان يتعرض للتخبط لكنها عادت".

وذكرت صابرين: «اللي عملته حلا أوفر شوية وأكثر ما أزعجني في أزمتها علاقتها بوالدها الفنان أحمد شيحة.. أي حاجة عادي لكن علاقتك بوالدك ما ينفعش تبقى كده أبوكي راجل محترم جداً.. براحتك أتجوزي وأعملي اللي إنتي عايزاه هي بني أدمة وحرة ولا اجرأ أتكلم في ده.. لكن معلش إيه اللي ما عجبكيش في أبوكي وأمك.. الأب والام مش خط أحمر».

وأثارت حلا شيحة، جدلاً واسعاً خلال الأيام الماضية بعد مهاجمتها تامر حسني، لطرحه كليب "بحبك" من فيلم "مش أنا" عبر اليوتيوب.

بدأت الأزمة مع نشر تامر حسني لكليب أغنية « بحبك » من أحداث فيلم "مش أنا"، وهو ما ردت عليه حلا شيحة برفض واستنكار وتبعته بحديث عن الفن والأطر الفنية التي ينبغي أن يلتزم بها الجميع.


حلا رفضت مشاهد الكليب وقالت إنها طلبت من تامر حسني حذف بعض اللقطات لكنه لم يلتزم.


ورد تامر حسني وصناع فيلم "مش أنا" على حلا شيحة بأنهم لم يخونوا الاتفاق معها، وهي من احتجبت عنهم ورفضت الرد على مكالماتهم في الفترة الأخيرة.