شيرين رضا: «القبلات» في الأعمال الفنية مش عيب

شيرين رضا
شيرين رضا

قالت الفنانة شيرين رضا إنها ترفض مصطلح السينما النظيفة وترفض تصنيف السينما والتفرقة بين الأعمال على حسب أهواء البعض، مشيرة إلى أنها مقتنعة بتصريحاتها أن مصطلح السينما النظيفة "شتيمة".

موضحة: «هو يعني ايه سينما مش نظيفة عشان يتقال المصطلح دا، السينما فن عمره ما هيكون مش نظيف".

وأكدت شيرين رضا في حوارها لبرنامج "أنا والقناع" أنه لابد أن يكون هناك كل أنواع الأفلام، قائلة: "منقدرش نعمل أفلام كلها حب وأفلام بنهاية سعيدة دي مش الحياة، في حاجات بتحصل في الحياة بنمثلها في السينما عشان نقرب للحياة الحقيقية".

وعن رأيها في تحفظ بعض النجمات على القبلات أو ارتداء المايوه أو المشاهد الساخنة، قائلة: "كل واحد حر، وأنا شخصيًا بعمل اللي يناسبني أنا، وكل فنانة بتعمل اللي يناسبها وظروفها وحياتها".

وأضافت أنها لم تقدم قبلات في السينما، ولكنها قدمت "قبلة واحدة فقط"، قائلة: "ولا ندمانة عليها ولا فخورة بيها دي كان دور أنا بلعبه وكان فيه قبله في مكانها، زي ما بمثل دور وأكلت فيه، دا زي دا بالظبط".

برنامج أنان والقناع:

يذكر أن برنامج "أنا والقناع" هو برنامج رمضاني تقدمه الإعلامية منى عبدالوهاب ويُعرض على قناتي الحياة وcbc ضمن خريطة الشركة المُتحدة للخدمات الإعلامية وإنتاج شركة DS+، ويستضيف عدد من الفنانين، مثل النجمة يسرا والنجمة غادة عادل والنجمة نيللي كريم والنجم شريف منير وشيماء سيف والنجم الكبير محيي إسماعيل وبيومي فؤاد وريهام عبد الغفور.

اقرأ أيضا | الحلقة 26 من «ستهم»| روجينا تساعد أشقائها وتهين رماح