الاختيار 3| السيسي: «أنا مبرجعش في كلامي.. ومبخافش غير من اللي خالقني»

ياسر جلال
ياسر جلال

قال وزير الدفاع عبدالفتاح السيسي والذي يقوم بدوره في مسلسل "الاختيار3" الفنان ياسر جلال: "أنا مبرجعش في كلامي ياعباس ومبخافش غير من اللي خالقني واللي عايزه ربنا هو اللي هيكون".

من جانبه قال المعزول محمد مرسي والذي يقوم بدوره الفنان صبري فواز: "أنا في خطاب إمبارح قلت كل اللي في نفسي وأظن الكل فهم كلامي كويس، ليرد عليه أحمد سكرتير مكتبه (الكل كان معاك وبيدعمك)".

وبدأت أحداث الحلقة السابعة والعشرين من مسلسل "الاختيار 3" التي جاءت بعنوان "خطاب الرئيس مرسي" بكلمة لوزير الدفاع الفريق عبد الفتاح السيسي يتحدث فيها مع محمد مرسي وينصحه بضرورة طرح مبادرة صادقة للتصالح مع كل القوى السياسية. 

وفي كلمته يقول وزير الدفاع: «فخامة الرئيس حضرتك محتاج تعتذر للشعب المصري عن كل شيء الفترة، وأنا شايف حضرتك تطرح مبادرة واضحة وصادقة للتصالح مع كل القوى السياسية، الناس لازم تشوف تغيير حقيقي قبل 30 يونيو، تغيير يوصل لهم رسالة أن الوضع اختلف، وإن الرئيس بيسمع ويستجيب لكل المصريين». 

ويضيف: «حجم التحديات والمشاكل ممكن تكون أكبر من الحكومة لكن ليست أكبر من الشعب المصري فهو شعب طيب وذكي جدا وواع». 

ليرد محمد مرسي على وزير الدفاع، مؤكدًا له أن هناك تغييرا بالحكومة وبالنائب العام سوف يسعده ليرد وزير الدفاع قائلا:«مش مهم يسعدني أنا، المهم يسعد جموع الشعب المصري ويطمأنهم أن مؤسسة الرئاسة على الطريق الصحيح».

إقرأ أيضاً .. الاختيار3| السيسي يطلب مقابلة المعزول بعد فضيحة الاجتماع السري «المذاع على الفضائيات»