إسلام إبراهيم: طول ما أنت ناجح هتقابل ناس تضايقك وهذه كواليس شهرتي

اسلام إبراهيم
اسلام إبراهيم

قال الفنان إسلام إبراهيم: إن نقطة البداية كانت عندنا أتيت من دمياط للقاهرة، وبدأت أدرس في مركز الإبداع الفني مع الأستاذ خالد جلال، والموهبة هي اللي كانت بتحركني طول الوقت، دي ضهري وسندي في المجال ، وجاء ذلك خلال حواره لبرنامج ع اللوكيشن مع شريف الليثي علي راديو هيتس. 

وأضاف إسلام إبراهيم: بنزيني في رحلتي هو إني باصص علي هدفي طول الوقت وبشتغل علي نفسي وعندي أمل إن في حاجة حلوة هتحصل، وأتعلمت من الأستاذ خالد جلال حاجات كتير جدًا. 

وأضاف إبراهيم، طارق الجنايني منتج برنامج "SNL"، شاف عرض " بعد الليل " بعدها خدني البرنامج، والبرنامج هو اللي عرّف الناس مين هو " إسلام إبراهيم ".

وتابع إبراهيم، لو الطريق مقفول بدعي ربنا وبعمل حاجة تبسطني علشان أكون قوي، و أنا مؤمن بإنك علشان توصل للحاجة الأحسن لازم تكون راضي باللي عندك. 

وعن أول عمل درامي ليا و علم مع الناس كان مسلسل " ريّح المدام "، و تاني نقلة في حياتي كان دور " تيسير " في مسلسل "طلعت روحي" . أما مسلسل " ١٠٠ وش " كان نقلة في حياتي و بسببه عملت مسلسل " نجيب زاهي زركش " مع الأستاذ  يحيي الفخراني، و بعمل مسلسل اسمه " مالوش رجلين " مع الأستاذة " مريم ابوعوف"، و مسلسل " راجعين يا هوي " أعتقد انه هيبقي نقلة بالنسبة ليا . 

واختتم قائلا: طول ما انت ناجح هتلاقي ناس كتير تضايقك وهتلاقي مشاكل وضغط عصبي فظيع، و لما بلاقي هجوم بعرف إني ماشي صح ، أما الحاجات اللي ممكن تعطلني في الطريق إن حد من أهلي يبقي تعبان .