أشاد الإعلامي أحمد موسى، بمشروعات الإسكان التي تنفذها الدولة المصرية برعاية الرئيس عبدالفتاح السيسي.
وتوجه موسى خلال برنامج «على مسؤوليتي» المذاع على قناة صدى البلد، اليوم الأربعاء، بالشكر للرئيس السيسي: بنشكر الرئيس السيسي على اللي بيعمله لينا في كل شيء والله ربنا يحميه.. وهذا الرجل لازم نشكره على اللي بيعمله لبلده والشعب المصري.. وعلى فكرة هو مش محتاج حد يشكر فيه».
وأضاف: «مشروعات الإسكان هتحل أزمات كتير والدولة هتدي لكل واحد شقة»، مشيراً إلى أن الرئيس السيسي «مش بيشتغل علشان فئة واحدة لكن لكل الناس، اللي معاه يقدر يشتري في مشروع جنة واللي مش معاه يقدر يقدم في إسكان أقل».
ولفت إلى أنه لمس شكاوى من بعض المواطنين من مشروع «هرم سيتي» على سبيل «الناس بتيجي تشتكيلي من المعاناة هناك».
إقرأ أيضاً .. أحمد موسى: انتقلت من مدينة نصر بسبب جماعة الإخوان | فيديو

حرب أسعار الطاقة تشتعل.. «ترامب» يُطالب بالتحقيق مع شركات النفط المخالفة
ترامب يهاجم أسعار الوقود: الانخفاض بطيء ولا يلبي التوقعات
الناتو يتحرك في الخليج.. نشر قوات أوروبية قرب مضيق هرمز لإزالة الألغام





