«الفن مش مضمون»| كريم الحسيني يكشف أسباب إقامته مشروع «سيارة المشروبات»

كريم الحسيني
كريم الحسيني

منذ إعلان الفنان كريم حسيني، عن اتجاهه للعمل الحر إلى جانب مهنة التمثيل، وفاجئ الجميع بمشروعا لتقديم المشروبات الساخنة على الطرق، وذلك لقلة الأعمال الفنية التي تعرض عليه، ولم تتوقف عنه رسائل الدعم من قبل الجمهور المصري عبر جميع منصات السوشيال ميديا.

ونشر منذ قليل الفنان الشاب كريم الحسيني فيديو ليوجه من خلال الشكر إلى كل من دعمه ووسانده ويقدر موهبته الفنية، وعلق على الفيديو قائلا: «بشكركم من كل قلبى على مشاعركم النبيلة والدعم وكل الدعوات الحلوة اللى جاتلى».

ووجه النصيحة من خلال الكلمات التي كتبها على الفيديو لكل الشباب المصري، قائلا: «هافضل أقول حلمك ملوش تاريخ صلاحية، لحد آخر نفس اتولدت ممثل وهاموت ممثل.. اتمسك بحلمك».

وقال «الحسيني» في الفيديو «أنا بشكركم جدا على مشاعركم النبيلة، وبشكر كل اللي حاول يساعدني بفلوس عشان أعمل مشروع أكبر، أنا والله والله مستورة معايا والحمد لله»، «أنا عملت المشروع ده عشان لازم لأي فنان مشروع بديل عشان الفن مش مضمون تماما، وبشكر كل الناس اللي جعمتني وكانوا فخورين بيا».

وأوضح «الحسيني» «أنا بحب التمثيل، والحمد لله أنا شغال بردو في الفن، ولسه على ذمة مسرحية "زقاق المدق"، وهانرجع نعرضها تاني قريب أوي، لكن عملت مشروعي ده عشان ما اشتغلش شغل أنا مش عايزه، وكده كده الراجل مننا لازم يشتغل وماحدش يتكسف من شغله أبدا، عشان إنت شغال شغل شريف ومش بتمد إيدك لحد».

وأكد: «أنا مش مكسوف خالص من مشروعي، ولا حتى متضايق، بالعكس، أنا مبسوط إني بعمل الحاجة اللي بحبها».

اقرأ أيضا - عبد العزيز مخيون ينضم لأسرة «جزيرة غمام»