بعد تبادل الاتهامات.. تفريغ الكاميرات في واقعة التحرش بـ«كارولين عزمي»

الفنانة كارولين عزمي
الفنانة كارولين عزمي

قام فريق من رجال مباحث القاهرة بتفريغ كاميرات المراقبة بالمنطقة بالشارع الذى وقعت به واقعة التحرش بالفنانة كارولين عزمى بالنزهة بعد تبادل الاتهامات بينها وبين المتهم.

وأدلى المتهم باعترافات لرجال المباحث عقب ضبطه، حيث أكد أنه لم يعاكس أو يتحرش بالمجني عليها وأن الواقعة عبارة عن مشاجرة بسبب المرور.

وأضاف المتهم أنه كان يسير فى الشارع بسيارته وانحرفت إحدى السيارات تجاهه وأثناء تفاديها انحرف بسيارته نحو سيارة المجني عليها.

وتابع: أن مشادة كلامية نشبت بينهما ثم لاحظ قيامها بإخراج هاتفها المحمول لتصويره فتعدى عليها لفظيًا وقام بالإشارة بيده.

وكشفت تحريات المباحث أن الواقعة حدثت بأحد شوارع منطقة النزهة، وأن المتهم سائق بشركة توصيل شهيرة وقام بارتكاب حركة خادشة للحياء بيده وتم ضبطه.

اقرأ أيضا|تفاصيل التحرش بالفنانة كارولين عزمي بالنزهة 

وكانت الفنانة كارولين عزمي قد نشرت فيديو عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، توثق خلاله تعرضها للتحرش أثناء قيادة السيارة، وعلقت كارولين على الفيديو قائلة: «أنا اللي يعرفني أو متابعني عارف اني شخص مالوش في المشاكل ولا عمري شاركت مشكلة تخصني على سوشيال ميديا.. باختصار النهاردة كنت في عربيتي وجنبي عربية فيها واحد كسر عليا كل اللي عملتوا أنا بصتله وبصيت قدامي ف لقيته بيكرر نفس الحركة تانى باستظراف روحت طلعت الموبايل وعملت نفسي بصور عشان أخوفه وأخليه يبطل يضايقنى اتفاجأت وهو بيقولى بتصوريني يا بنت «لفظ خارج».

وتابعت: «ساعتها اتخضيت وبدأت اصور بجد وانتوا هتشوفوا في الفيديو الحركات اللي بإيده والشتايم.. وبدء يقولى تعالى ورايا والحقيقة إنى مش عارفه أروح واره فين أو كان عايز يعمل إيه ولأنى اتوترت وخوفت ساعتها مقدرش أصور 1٪ من اللي عمله الشخص دا».

وتابعت في تعليقها على الفيديو: «أنا اتشمت واتنهت واتشمت بأهلى بأقذر الشتايم انهارده من حد معرفوش ولا عملتله حاجة ولا فتحت بوقى لمجرد أنه شخص مريض.. أكيد الشخص دا أذى بنات كتير لأنه تقريبًا متعود على الحركات دى ومتعود يخوفهم ومش همه حتى انه يتصور ويتفضح.. أنا عايزه حقي يرجعلي».