شيرين عبدالوهاب: «لو اشتغلت كوميدي هقعد محمد سعد في البيت»

الفنانة شيرين عبدالوهاب
الفنانة شيرين عبدالوهاب

قالت الفنانة شيرين عبدالوهاب، إن "شهر رمضان دايما بيبقى خالى من العنصر الترفيهى وربنا يقوينى لو قدرت اعمل ده في رمضان الجاى أنا أكتر حد كوميدى ممكن تقابله في حياتك".

وأضافت "عبد الوهاب" خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب ببرنامج "الحكاية" المذاع على قناة "ام بي سي مصر": "أنا لو عملت كوميدى حقعد محمد سعد في البيت".

ووجهت الفنانة شيرين عبدالوهاب، رسالة إلى طليقها حسام حبيب قائلة: "أنت إنسان كويس واشتغل على نفسك وأنت راجل ولازم تفضل راجل عشان معدنك كويس ومتربي وعندك حاجات حلوة كتير وحرام تدفن نفسك وأنت ظالم نفسك وتصدر كل عدة سنوات وربنا لا يعطى فرص كثيرة للناس".

وأشارت شيرين إلى أن أول من علمت بخبر طلاقها هى أمها التى كانت ترى من البداية أنها هى وزوجها السابق لا يصلحا إلا كأصدقاء وليس كزوجين .

وأوضحت أنها لن تترك لأولادها أموالا بل ستترك لهم تعليم. وطمأنت الفنانة شرين عبد الوهاب جمهوروها بأنها بحاله جيدة، مشيرة إلى أن هناك عدم اتزان فى شخصيتها وأنها نزلت شغلها لكى يراها أولادها .

وتابعت أنها تريد الظهور بشكل جديد، مضيفة أنها: "رأسها كبرت وعمالة تفرز أفكار طول الوقت.. ولو سبتها دماغى هتكولنى.. وأنا عملت كدة عشان مبقاش حلوة فى عين زوجى".

وأوضحت الفنانة شيرين عبدالوهاب: "الوقت بين الطلاق وقص شعرها يوم واحد وأن هذه مش أول مرة أقص فيها شعرى".

وتابعت: "كنت مدبوحة عندما شكك البعض فى وطنيتى.. والفنان هانى شاكر كان يدافع عنى وأن مهما عملت الناس مش هتكسرنى".