شاهد| مشاجرة نجل طارق العريان في شوارع لبنان بسبب فنانة مصرية

طارق العريان وابنه عمر
طارق العريان وابنه عمر

تداولت إحدى المواقع اللبنانية فيديو وأخبارا تفيد بنقل عمر نجل المخرج طارق العريان، إلى المستشفى عقب تشاجره مع بعض الشباب في لبنان.

وأشارت الصحف اللبنانية إلى أن نجل العريان صفع إحدى الفتيات على وجهها ليقوم أكثر من 10 شباب متواجدين بالمكان بالدفاع عن الفتاة والاعتداء عليه، ما أدى إلى نقله للمستشفى وإجراء عملية جراحية له نتيجة الكسور التى تعرض لها.

بداية القصة..

عندما تواجد عمر العريان مع فنانة شابة في أحد أماكن السهر لتتشاجر الأخيرة مع فنانة مصرية اسمها شيرين أبو العز.

وكان لعمر العريان رد فعل عنيف ضد "شيرين" حيث قام بصفعها على وجهها، ليُثير الأمر غضب الشباب المتواجدين داخل المكان، ليقوم أكثر من 10 شباب بالدفاع عنها ومحاوطة "عمر" وضربه، ليتعرض لإصابات كبيرة.

وأجرى عمر العريان 3 عمليات جراحية في قدمه ويديه بعد الإصابات التي تعرض لها جراء مشاجرته مع الشباب.

تصريحات شيرين ابو العز..

قالت الفنانة شيرين أبو العز، في تصريحات صحفية، "كل الكلام اللى تم تداوله على السوشيال ميديا خطأ عمر ماضربنيش بالقلم، الحكاية من البداية حصلت كنت سهرانة مع صحابى في مكان وقابلت عمر بالصدفة قربت عشان أسلم عليه لأنى أعرفه وتربطنا صداقة عمل سوا كانت معاه بنت شدته، وكل الناس فى المكان خدت بالها، رحت رجعت على الطاولة تانى وكان قاعد على الطاولة جنبنا عمر والبنت اللى معاه وشنا في وش بعض".

وتابعت شيرين:" البنت اللى مع عمر فضلت تعمل حركات استفزازية وكلام مايتقالش، فقام أحد الأشخاص من أصدقائى للبنت، وقالها كفاية الناس كلها بتبص علينا، شيرين معملتش حاجة لكل ده قعدت تزعق له، جه عمر وكان بره وفضل يزعق في الشاب بدل ما يعرف المشكلة اتخنقوا سوا، عمر ضربنى بجردل الثلج على جسمى وطول الخناقة فضلت قاعدة على الكرسى وصحابى دافعوا عنى، جه عمر عايز يمشى من المكان طلع على ترابيزة وبينط رجله اتكسرت، ومحدش لمسه، والخناقة كلها بسبب اسما سليمان هي اللى كانت مع عمر وبدأت الخناقة مش أنا سبب الخناقة وده بالظبط اللى حصل في الخناقة".

 

 

 

 

 

 

 

 

احمد جلال

جمال الشناوي