بعد ظهور ورم جديد .. تطورات الحالة الصحية للإعلامية أسماء مصطفى

أسماء مصطفى
أسماء مصطفى

كشف الإعلامي محمد عبدالرحمن عن تطورات الحالة الصحية للإعلامية أسماء مصطفى، وذلك عقب خضوعها لعمليه جراحية جديدة لإستئصال ورم خبيث كان متبقي من العملية الأولي.

وكتب عبدالرحمن، عبر حسابه بموقع فيسبوك : «من وقت تعب أسماء مصطفى وكل شهر بسيناريو وكل عملية بتتقدم خطوات وبتفوق من البنج تلاقي حواجز جديدة».

وأضاف: «آخر عملية أول امبارح، ربنا لطف بيها والدكتور اكتشف حاجة صعبة جدا مكنتش باينة في المسح الذري حرفيا حياتها كانت في خطر، الحمد لله عدت على خير، لكن للأسف لسة جزء من الورم الخبيث جدا موجود».

وتابع: «أسماء بتطلب منكم أن تدعو لها، لأن لطف ربنا ودعوات الصالحين هي سلاحها الوحيد للمقاومة، ادعوا لأسماء مصطفى في محنتها هي فعلا تستاهل كل خير». 

وكانت قد كشفت الإعلامية أسماء مصطفى المذيعة بقناة cbc إكسترا، قصة إصابتها قائلة: "الإجابة ببساطة إنى مقتنعة ومدركة إن مريض السرطان بيقدر يفيد غيره بتجربته وبيكون فعلا فيها أمور كتيرة واحيانا معقدة جدا بس انا ما زالت فى هذه المحنة وحتى الآن واللحظة معنديش جديد غير انى منتظرة انى مع الفحص الجاى باذن الله ألاقى استجابة للعلاج واكيد بإذن الله لما ربنا يكتبلى الشفاء من عنده هطلع واقول واتكلم معاكم كتير نفسى أكون مفيدة فعلا للناس بس حاليا مينفعش".

 

 

 

 

 

 

 

احمد جلال

جمال الشناوي