حمو بيكا يدعم طفلة مريضة سرطان | فيديو

حمو بيكا
حمو بيكا

في لفتة إنسانية جميلة، حرص مطرب المهرجانات حمو بيكا، على زيارة طفلة تعاني من مرض السرطان، لدعمها ومساندتها وأحضر لها هدايا ليشعرها بالسعادة. 

وتداول رواد  مواقع السوشيال ميديا المختلفة، فيديو ظهر خلاله حمو بيكا بمنزل الفتاة، ويعطيها هدية، قائلًا أنه من صمم على المجيء لرؤيتها.

ومؤخرًا، احتفل الفنان حمو بيكا بافتتاح مطعمه الجديد في الإسكندرية، وذلك وسط حضور عدد كبير من جمهوره ومحبيه، وشكرهم جميعًا على مساندته في هذه المناسبة، متمنيًا من الله أن يوفقه في مشروعه الجديد.

نشر حمو بيكا الفيديو عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وظهر من داخل المطعم، وعلق حمو بيكا على الفيديو قائلًا: «مستنيكم كلكم».

وكان حمو بيكا هاجم منتقديه، على صفحته الشخصية بموقع التواصل الإجتماعي فيس بوك، موضحًا أنه يعاني من تنمر بعض الناس تجاهه بسبب عدم استكماله للتعليم، وذلك بعد أن قام بتهنئة طلاب الثانوية العامة.

قال بيكا "بتقولو عني جاهل ومش متعلم .. مع ان دي حاجة انا عمري ما أنكرتها ولا حتى خبيتها على الناس ومن يوم ما ربنا كرمني واشتهرت وبقى ليا جمهور بس هرجع واقولكم تانى انها حاجة مكنتش بايدي". 

وتابع حمو بيكا قائلًا "انت بقي يا متعلم التعليم علمك انك تقعد تعاير الناس بعيوبها؟ التعليم علمك ان تفضل تتنمر علي خلق الله ؟ التعليم علمك انك مباح ليك الشتيمه في حد هو اقل منك فى شئ؟ اكيد لا فمتجيش من ورا شاشه وكيبورد تعمل فيها عم الناصح وانت اصلاً موركش حاجة تعملها !".

وأضاف قائلًأ "انا متعلمتش ومنولتش الشرف الكبير ده بس اتعلمت حاجات كتير في الدنيا انت متعلمتهاش لسه اتعلمت احترام الكبير والصغير .. اتعلمت اشقى واتعب من صغري اتعلمت اني مغلطش في حد .. اتعلمت حاجات كتير جداً في حياتي انت عمرك ما تتعلمها طول ما انت باصص للناس ..! فكر في كلامك كويس وكومنتاتك كويس قبل ما تكتبها وقبل ما تقول انك متعلم افتكر انك في "تربية وتعليم" يعني التربيه قبل التعليم".

 

@al3almy53

حموو بيكاا جابر الخواطر ❤️❤️ ##مودي_حبيب

♬ الصوت الأصلي - مودي حبيب 📸🔥