مها أحمد تفتح النار على زميلين في الوسط الفني.. فهل قصدت نسل الأغراب؟

مها أحمد
مها أحمد

 

فتحت الفنانة مها أحمد، النار إلى زملاء لها في الوسط الفني لكنها لم تذكر أسمائهم.

وكتبت مها أحمد عبر صفحتها بـ"فيسبوك": "عوضي على الله دى الجملة اللى دايما بقولها لما اتصدم في أشخاص.. الحكاية ياسادة نجمين عملوا مسلسل واتنجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل واديتهم على قفاهم وركبت عليهم إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل وهما راضيين رغم أن طول عمرهم مبيعملوش كده مع أى زميلة لهم أقربها أنا".

وأضافت: "النجم الأولاني بيني وبينه عيش وملح وزمالى رشحت فمسلسل بطولته وكان بيقنعني بدور ولما وافقت بعتولي دور تاني معرفوش دور متعملوش واحدة مبتدئة المفروض إنه عارف قيمتي الفنية وعارف أني إضافة له.. اتهرب منى وموقفش جنبي وباعني رغم أن الكل عارف اني زي اخته (ندل)".

وتابعت: "أما التاني كان فبداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا أستاذه نزلت من نفسى وقلتله مش هنشتغل مع بعض ماهي الحوجة مرة.. رد وقالي الدور بينادي صاحبه.. طبعا محكلكوش قد أيه ندمت نفسي وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب، وقلت عوضي عليك يارب.. تمر الأيام والاتنين يعلو ويتجمعوا مع بعض فمسلسل واحد -على عينهم طبعا- ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار وطلعوا كمان مبيقروش اللي بيمثلوه وربنا يركب عليهم بنوته سنة أولى تمثيل وخبرة ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها وهما مخدماتية للاستاذة.. يمهل ولا يهمل".

واختتمت مها أحمد: "ابدوا من جديد يا أوفر تمثيل ياللي مبتقروش ياكمبارس جنب النجمة.. نصيحة بلاش تتشطروا على اللي كان بينكم وبينهم عيش وملح بلاش تتشطروا على اساتذتكوا عوضنا على الله يارب متحوجنا لحد حتى ولو كان اقرب الناس لينا".

وربط رواد مواقع التواصل الاجتماعي ما كتبته مها أحمد بمسلسل "نسل الأغراب" والذي شارك فيه نجمين كبيرين مثلما تحدثت مها أحمد وأن المسلسل أيضا نالته سهام الانتقادات بالأداء المثير للجدل والمبالغة في الملابس والأحداث وطريقة الكلام مثلما نوهت مها أحمد في البوست الذي قالته مها أحمد.

يُذكر أن أخر ظهور لمها أحمد، كان مشاركتها كضيفة شرف في مسلسل "عمر ودياب"، بطولة مصطفى خاطر وعلي ربيع، والذي عُرض في السباق الرمضاني قبل الماضي 2020.

 

 

 

 

 

 

احمد جلال

جمال الشناوي