عطوة: مسؤول «بيراميدز» قاد مفاوضات الأهلي لضمي لصفوف الفريق

محمد عطوة
محمد عطوة

تحدث محمد عطوة لاعب نادي الاتحاد السكندري عن فترة وجوده في نادي بيراميدز خلال الموسم الماضي والذي شهد عدم مشاركته بشكل مستمر.

وقال محمد عطوة في تصريحات لبرنامج الماتش الذي يقدمه الاعلامي هاني حتحوت عبر شاشة صدى البلد: «مكنتش حابب اتكلم عن الفترة اللي قضيتها في نادي بيراميدز بس لما المهدي سليمان اتكلم قررت اطلع اتكلم عن الي حصل معايا، والبداية كانت عندما كلمني مسؤول من بيراميدز يأكدلي ان ديسابر المدير الفني للفريق طالب ضمي للفريق، نفس المسؤول ده كان وكيل لاعبين قبلها وكان بيقود مفاوضات الأهلي لضمي مع أمير توفيق مدير تعاقدات الأهلي».

وأضاف : «المسؤول ده جه واستقبلني في المطار وتاني يوم انضميت للمران واتفاجئت ان ديسابر بيسالني انت بتلعب في مركز ايه .. ولعبت مباراة ودية قدمت مستوى كويس والمدير الفني قالي انت هتبقى اساسي، بعدها اتفاجئت اني بره أول الماتش رسمي ولما اتكلمت معاه قالي انه طلب ضم مدافع وبيفكر يلاعبني في خط وسط المدافع».
وتابع : «اتكلمت مع مسئول بيراميدز اللي كان مدير تعاقدات وقالي ان ديسابر شايف ان الدوري السعودي دوري ضعيف، قالي لو منك تطلع اعارة لان فرصتك صعبة في اللعب قولتله عادي انا موجود مع الفرقة وممكن المدير الفني هو اللي يمشي في اي وقت».