تامر حسين وعزيز الشافعي يعلقان على أزمة رامي صبري    

 رامي صبري
 رامي صبري

عقب  تامر حسين الشاعر الغنائي،  على الأزمة المثارة حاليا بين الفنان رامي صبري، والملحن عزيز الشافعي، بعد قرار «صبري» بعدم التعامل معه مرة أخرى، كاشفًا حقيقة الأزمة بين الطرفين قائلا: «الصراحة اتصدمنا، أنا مكسوف أقول إن الفنان رامي صبري كان عاوز  يبقى تريند أو مش فاهم  فكرة إقحام الفنان عمرو دياب في أي حاجة، والسؤال هل لو كان حد تاني غير عمرو دياب غنى الأغنية كنت هتعمل كده ؟». 

 

وتابع في مداخلة عبر تطبيق «زووم» خلال  برنامج «كلمة أخيرة»، الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، على شاشة «ON» قائلاً: «السؤال الثاني مين إداك الحق إنك تدعي وهو إدعاء غير أخلاقي وأنا بحب مهنتنا وبعتز بيها والناس اللي فيها، وما ينفعش الناس تشوف مشاكل زي دي مفتعلة لإني نفسي وأمنيتي ارتقي  بالمهنة وأخلاقنا زي ما بنرتقي بأذواق الناس».

من جانبه علق  المؤلف والملحن عزيز الشافعي، المؤلف على الأزمة المثارة حاليا بينه وبين  الفنان رامي صبري بعد قرار «صبري» بعدم التعامل معه مرة أخرى، كاشفًا حقيقة الأزمة بين الطرفين قائلا : «عمرنا ماكنا هنلعب على الأزمة دي في السوشيال ولا غيره لولا  التدوينة اللي نزلها رامي صبري ..لإنه ببساطة  عمري ماكان فيه أغنية شغال فيها مع رامي صبري أو غيره ورحت اديتها لمطرب تاني هذا لم يحدث مطلقاً  بالإضافة لإن رامي  ليس صاحب قرار في اتخاذ مثل هذا القرار لإني أنا من قمت بإيصال الرسالة له عبر صديق مشترك.

 

 وأكمل قائلاً:  «أنا قلتله مفيش تعامل معايا  عشان مافيش تفاهم ولا كيميا بينا.. ومحصلش  أني أخدت منه أغنية واديتها لحد تاني ».


كان المطرب رامى صبرى أعلن عدم التعامل مع الشاعر والملحن عزيز الشافعى مرة أخرى.