حمو بيكا: عمر كمال «خبيث».. وفضحته عشان صغرني

عمر كمال - حمو بيكا
عمر كمال - حمو بيكا

تحدث مطرب المهرجانات حمو بيكا، عن معاناته مع المرض وخلافه مع زميله عمر كمال لأول مرة منذ اندلاع الأزمة بينهما عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

وقال حمو بيكا لبرنامج "جر شكل" مع المذيعة شروق العبد على راديو" فالسكة"، إنه قام بفضح عمر كمال لأنه يستاهل هذا الأمر وقام بتصغيره أمام الناس وأن الشخص الذي طلبه للغناءع اتصل به مرة أخري وقال له: "أنا مش عايز غير بيكا هو اللي يعمل الأغنية".

وذكر حمو بيكا: "عمر كمال خبيث وطبعه خبيث وعاوز ياخد الشهرة لنفسه وليس لحب الناس"، وتابع: "قصتي مع عمر كمال ليس بسبب الأموال وهو اتشهر على حسابي ولم يقدر العيش والملح بينا".

وحكي معاناته مع المرض التي عاني منه لمدة 3 سنوات في الجهاز الهضمي، قائلا: "كنت باخد إبرة كل 3 شهور تمنها 150 ألف جنيه وتعافيت منه.. وكنت بقول يارب عافيني من المرض ومش عاوز كل أموالي".

وبدأ حمو بيكا اللقاء بانتظار مذيعة البرنامج داخل الاستوديو ويفاجئ بقطع النور ليجد شخص يرتدي قناع رعب ورد "بيكا" على الموقف بطريقة كوميدية، وقام خلال الحلقة بغناء "انتي معلمة" واختتم الحلقة بأغنية "أنا بيكا ماي لاڤ الفانز".

وفاجئ حمو بيكا، خلال اليومين الماضيين، الجمهور بشن هجوم قوي على صديقه المطرب عمر كمال، ونشر عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، صوره لـعمر كمال مكتوب عليها علامة X، وعلق عليها قائلا: "ياريت محدش يكلمني في شغل على الشخصية دي عشان أنا كنت بحبها والشخصية دي بتتهرب من شغلي اللي خلاني اتفق عليه والاثبات بعد الصورة دي هنزل فيديو وهو عامل بيحبني وهو بيكرهني مع السلامة يا صحاب مزيفة".

وخرج عمر كمال، لجمهوره ليتحدث عن الأزمة عبر خاصية لايف، عبر حسابه على "فيسبوك"،: اتفاجئت بالصورة اللي نشرها حمو بيكا وعليها علامة x وكأني إسرائيلي، وأنا محترم وسكت على إهانات الناس ومش بحب أرد، وأنا ليا فلوس عندك في أغنية شمس المجرة، وأنا حابب أعمل فن كويس، والمفروض تسألني محتاج كام في الشغل ودة تقدير ليا، ومتتفقش ليا على شغل وفين حقوقي من الشغل".

وتابع عمر كمال، "فلوس إيه يا حمو اللي بتكلمني فيها أنا اللي بحل لك مشكلتك حالياً في نقابة الموسيقيين مع الفنان هاني شاكر، وكنت بتوقف من النقابة بسببك".

وبدأ حمو بيكا، في الرد عليه عن طريق التعليقات وكانت من بينها "المهرجانات هي اللي عملتك"، "أنت بتغني معايا عشان أعلى منك"، " فلوس إيه مالكش غير حق مهرجان واحد".

وتبين من تعليقات حمو بيكا، على عمر كمال أن أزمتهم تتلخص في الأموال التي يكسبونها من أرباح اليوتيوب عن أغانيهم.


يذكر أن، حمو بيكا وعمر كمال، تعاونوا سويا في أكثر من عمل أخرها كانت أغنية "إنتي معلمة"، التي طرحوها مؤخراً وحققت نجاحاً كبيراً.


 

اقرأ أيضا

حمو بيكا: «70 ألف جنيه في الشهر قسط عربيتي الجديدة»