فيديو| ريهام عبد الغفور تكشف تفاصيل طلاقها مرتين

الفنانة ريهام عبد الغفور
الفنانة ريهام عبد الغفور

كشفت الفنانة ريهام عبد الغفور، أنها تعرضت للطلاق مرتين من زوجها الأول بسبب خيانته لها، منوهة أنها تزوجت من طليقها في سن صغيرة ولم تكن مؤهلة لتحمل المسئولية وقتها، ولكن شعور الحب المتبادل شجعها على الزواج منه في البداية. 


 
وأضافت «عبد الغفور» خلال برنامج «أنا وأنا»، المذاع على قناة «on live» التى  تقدمه الاعلامية  سمر يسري، الجمعة 13 ابريل، أنها  تعرضت للضغط من جانب والدها ووالدتها من أجل الرجوع لطليقها بسبب ابنها بجانب إصراره على الرجوع لها، مشيرة الى أنها لم تشعر بالحزن في تطليقها للمرة الثانية من زوجها الأول بسبب خيانته، وذلك لكونها لم تكن قادرة على إعطائه طاقة الحب والعطاء وتقصيرها.

 

وتابعت :"علشان اتجوزت صغيرة اوى واطلقت صغيرة اوى حاسة إن ده من الحاجات اللى داست عليا.. كنا صغيرين والمسئولية كانت كبيرة وهو خانى ومش زعلانة والحمد لله اتجوزت حد دلوقتى قريب من طباعى وشخصيتي وسعيدة معاه".


 
وأشارت «ريهام» إلى أنها دخلت عالم الفن والتمثيل بشخصية طفولية بريئة للغاية، وتعرضت لمواقف صعبة كان الخوف والحرج مسيطرًا عليها فيها.


 وأردفت: "ابنى قاللى مشكلتك بتسيبى الناس تدوس عليكي، وقالها بطريقة اثرت فيا وحسستني إنى مهزقة وضعيفة أوي، دلوقتى بتعامل مع كل الناس حسب تصرفاتها ومواقفها معايا ومبقتش اسيب حد يدوس عليا".